Rss Feed
  1. Kembali Lagi...

    Wednesday, December 23, 2009

    Environment umah sudah kembali normal, sb semua penghuni dah sampai,.... tp macam biasa, internet masih lagi dlm tahap kritikal, lum leh dipakai dgn jayanyer, lagipun aku x rasa dah akan berlaku sambungan baru tuk tenet umah nie...arghh abaikan je la pasal tue...

    Errrmmmmm....
    Semalam, "kempen mari memasak Anjuran 502 Sdn. Bhd." di rumah bernafas kembali, setelah sekian lama rasanyer dapur di tak berasap dengan lauk pauk, nasik atau gulai.....hmmm...semalam jugak, Rafiq dgn baik hati nyer hulur duit, soh masak kat umah, beli barang dapur dan keperluan yg dirasakan perlu, hmmm...so aku ngan cilako pun kuar jer la beli barang2, masak dan leh makan sama2, lagi jimat dan effisien (motto rasmi kempen)....

    mmg bagus dpt member cam Rafiq nie, kaya dan tidak kedekut, (nada puji, ngeh...ngeh...ngeh...)



    Bukan aper...
    Kalau nk diikutkan, semalam dia leh jer makan yg lebih cepat siap, sedap dan murah (utk portion sorg la) klu makan kat luar, tp niat nk kongsi makan tu harus dipuji, hohoho....


    Semalam
    , aku ngan rofli memulakan kempen. Aku masak ayam goreng kunyit bermadu, rofli pulak masak gulai ikan kering kontang.... awe pulak masak dpn laptopnyer......ish2


    dapur seindah ini pun lum tentu leh menarik perhatian Awe turun padang...


    Untuk masak ayam goreng kunyit, memerlukan pengamatan yg tinggi dan skillful, huhuhu...semalam aku terpaksa gunakan semua skill2 yg ader, kanta pembesar termasuk kanta sentuh dan google tuk tumbuk bawang....campuran yg sebati akan menyebabkan rasa daging ayam seperti daging unta, tp AWAS!! salah campur, silap2 akan meletup....hehehehe


    Kalau nk masak Gulai Ikan Kering pulak, biasanyer org akan gunakan ikan talang atau tulang ikan, tp kali nie, si rofli masak menggunakan ikan pari yg diperam air asam, ditambah belacan dan sedikit kulit kayu manis, rasanyer mmg mabeles.....cukup rasa!!!

    Biler pulak ada letak carrot semalam, yer?? >>>>>>


    Hmmm...
    Apapun makan semalam mengenyangkan, lepas tu aku men CS secara network, tembak kepala.....itu jer hiburan bila tenet x der... tp kata "seseorg" la smlm, dia leh dpt kan internet, tp dgn cara guna id org len, a.k.a kawan dier.....

    Ishhh...
    Tak payah la yer, aku bkn x mampu bayar pun pun, semua org pun leh bayar, so.....selagi kita leh bayar, x payah la wat cara salah semata2 nk akses tenet.....bayar dulu, baru senang ati nk guna, jgn nk wat bijak pandai!!!...ape daaa cadangan..


    ~: ok, peace :~


    |


  2. 1 kucing kering mengiau:

    1. ahmad rofli said...

      asal resepi aku ditokok tambah cisssssss
      rosak resepi turun temurun aku ;p

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.