Rss Feed
  1. Telur Strike Back!!!

    Monday, December 21, 2009

    Telur.....
    tetiba aku terfikir nk story pasal telur pulak, lepas satu insiden penting, pengakuan daripada seorang kwn yg mkn telorrr.......lembu (telur lembu???)..huhuhuhuhu



    sedap digoreng biasa....

    Okeyh, kategori masakan berasaskan telur yg aku suka ikut ranking kesedapan taste aku...

    1. telur mata kerbau masak separuh (telur goyang)
    2. telur rebus (dr bunga telur)
    3. telur dadar

    4. telur bungkus & telur bistik

    5. telur masin

    6. laen2 masakan berasaskan telur, masak pedas, sambal, dll....



    telur puyuh...telur ayam...telur itik...sampai telur angsa, aku penah makan...

    Aku mmg suka makan telur, suka sgt, sama la si "Ita", kucing aku, asyik dok curik telur jer kat umah.......hohohohoho. Aku meletakkan telur mata kerbau masak separuh tuk ranking pertama, sb ianya senang ngan paling berkhasiat.....sedap dan mengiurkan....bergoyang2 menari mengikut irama pinggan....

    Hmmmm...

    Aku percaya, ramai yg makan telur, dan ada jugak yg tak suka mkn telur....ada yg makan telur putih sajer, ada yg makan telur kuning sajer.....(nie semua berdasarkan pengamatan aku kat kolej ngan kwn2 sekeliling la...)


    Citer pasal telur lembu??? ishhh...seriously i never tried it before this, sedap ker??? mak aiii...takowt lak nk rasa, lidah lembu pun sama.....tp ada gak kengkawan yg makan....cam ner la rasanyer kan... walaupun aku nie jenis yg makan semua, tak memilih dan sering melanggar pantang (resdung), tapi agak terlalu exotic lak rasanyer nk makan telur lembu, exotic giler...ngeh..ngeh...ngeh...
    (sambil gelak jahat...)

    Ape pun, telur mmg berkhasiat,
    Telur ayam adalah sumber protein berkualiti dan mempunyai hampir semua vitamin dan garam galian yang diperlukan oleh badan manusia. Orang kata, telur merupakan sumber protein yang paling murah, mmg la sgt klu nak bandingkan dengan ikan dan daging, hampir 93 peratus protein drpd telur diterima oleh badan, hebat tue...



    kucing kuyup kekenyangan....seperti aku

    ~: exotic giler nie kengkadang wat aku takut, peace :~
    |


  2. 2 kucing kering mengiau:

    1. nak telur masak asam pedas... ade ke?

    2. mytafa said...

      ader.....masak lemak cili api pun ader...

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.