Rss Feed
  1. Tesco Incident...

    Monday, December 7, 2009


    hujan.....memerlukan pemanduan yg berhemah dan bersopan santun...

    Td (mlm) aku ke Tesco, dari kul 6 lebih, nk dkt kul 7 gak.... pastu hujan....terpaksa la kitorg carik bus stop tuk berteduh, ujan serik,.....gerak lagi, ujan lagi...berteduh lagi, bkn main susah lagi mau sampai ker destinasi... Asalnyer nk ke Giant seksyen 13, wat pe lum rancang lagi, tp mmg nk pusing2, tgk2 barang, window shopping, tp disebabkan ujan....terpaksa lah ubah idea ker Tesco Besar, shah alam nie.... On da way, "splash"....satu kete dgn kelajuan "pukimak" sedekah air kat muka aku....dh lah tak tutup visor helmet, sb klu aku tutup susah nk tgk jln sb cermin gelap sikit...mmg masuk mulut la air dr lopak jalan tue.....and dengan otomatik nyer aku me"maki hamun" kan kete bodoh tue....


    mak aii...over lak metafor kena splash nie....hohoho


    Ok...sesampainyer ke sana, dgn baju yg basah, aku ke toilet....nk kering kan baju, tp tempat pengering tu lak xdak....so, dlm sejuk2 ayam....aku naik atas la....carik baju tuk salin.... then lepas usha2, dpt la baju bawah rm10, kaler merah plain...hmmm...amik jer la...


    destinasi cinta yang kucari, sebenarnyer terlalu hampir (ape aku merepek nie)...

    Lepas tue, aku sempat usha sushi...ingat nk beli yg paket byk2, tp xdak dah...habis kot, ader satu jer, tue pown x berkenan dihati...mamat bangla yg jaga sushi pun leh wat muka selamba tapir jer, bkn nyer nk bungkus baru...ish....ape daa...bersusah payah nk ke Tesco, last sushi pun tarak....mmg la bkn nyer bercadang dr awal nk beli sushi pown, tp kat tesco nie, mmg ader jual sushi berbanding superrrmarket laen...

    errmmm...
    So, lepas bayar semua, aku pergi la ke tempat persalinan puteri, di alam bunian, salin baju yg basah, ditemani gundik yg basah dibahagian bahu sajer...cis.... Lepas tue, kelaparan menyebabkan kitorg pegi mkn kat food court, nie pun satu lagi, aku nk mkn mee kari, tp last2 xdak....terpaksa aku amik tomyam claypot, ....sb aku mmg suka mkn makanan berkuah byk......Dh la tempat food court sana dh macam zoo negara taiping, bising ngan suara budak2 mengilai, menjerit, mengiau, cam kelawar dlm gua.... xleh blah ngan sorg budak tue...asyik dok menjerit jer, nyaring lak tue...mmg ngilu la gegendang telinga aku...setan nyer budak..... So, lepas jer kitorng abis mkn, mau la balik...... then...hahahaha..yeah!!!!! motor tak leh start!!!.....terima kasih MBH 1811, anda mmg berguna.... tp aku dh agak dh, nie mesti spark plug nyer hal, Then, aku call kurt, ader x spark plug spare, dia ckp xdak....so, carik kat tesco pun xdak jual, padahal spannar plug pun aku xdak..... Then aku call Kurt lagi skali, pastu dia ckp nk dtg... Tunggu nyer tunggu, awe sampai dlu, kemudian baru kurt dtg....tp plug xdak, dia ckp dh xdak org jual, sb time tue pun dh nk dkt kul 10, mmg la kedai motor x bukak dah....

    So, godek2, bukak kepak motor, skru, bakul, suluh, spray....finally awe sebagai McGaiver kelas pertengahan, berjaya keluarkan plug tue, sb tools yg sepatutnyer xdak.....saiz 16 kot spannar nyer...Thanks Kurt and Awe...sb dtg ke tempat kejadian...

    Finally, siap semua.....kitorg balik...singgah mkn kat seksyen 2, minum air milo panas,......and balik umah.......

    ~: pengajaran, kena belajar ilmu permotoran lepas nie, sediakan tools secukupnyer, and servis motor :~

    orait......

  2. 2 kucing kering mengiau:

    1. Unknown said...

      wei aku pun tertelan kot air yg disedekah kan oleh kete tu..ciiisssssss
      brani pangey aku gundik
      aku nie maharaja sbb tu ddk blakang
      lalalala driver bwk ;p

    2. mytafa said...

      pegi mamposs....gundik

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.