Rss Feed
  1. Sitoplasmaku sudah tepu...

    Wednesday, April 28, 2010



    "SITOPLASMAKU SUDAH TEPU".....
    Aku anggapkan sebagai tagline baru hidup aku wat masa nie. Seharian kalau bekerja, mmg la penat, kan. Of course la otak aku lalok, walaupun aku x amik rokok atau drug...

    Tambah pulak aku ni jenis susah nak tido klu balik jer dr keje, berbanding "si mamat" sekor tu whuuuupppssss..... mlm pun sama, bukan nyer slalu aku tido awal, abis2 average standart aku tido..."PALING AWAL" la, mesti cecah kul 12 mlm, tp bila bangun esoknyer, jaga baek la.....


    Ok lah, mesti ramai yg dh tau ape tu sitoplasma kan.... tp tak nafikan ada gak yg masih samar2 ubi, ape mende la menatang nie, macam penah dgr tp ape yer....?? betul tak??

    Ok la, ni dari sumber internet la aku copy kat sini, lagi jelas dan detail...

    Sitoplasma ialah bahan-bahan bak agar-agar yang mengisi sel dan yang melarutkan makanan serta menukarkan makanan menjadi tenaga dalam tindak balas kimia.

    So...,
    secara abstraknyer, aku kaitkan dgn diri aku, kalau la, sitoplasma tu dh tepu, so ke'blur'an dan gangguan otak akan berlaku, (tp bukan terlalu terganggu smpai jd gila, ok!!)... Kemudian, sel-sel nakal yg jahanam akan mula melarutkan otak2, dan dibantu oleh sel-sel sewel yg menghidupkan lagi jenahak-jenahak "tak betul" dlm otak aku....

    (mak aii, panjang lebar nyer ulasan aku, padahal mampuih aku nt kena bahan dek budak2 yg amik bio klu terbaca entry nie..., gasak la)..

    Ape pun,...
    setiap org aku cadangkan, korg create la jugak tagline, falsafah, pegangan, ulasan atau ape sajer, yg menggambarkan ape yg berlaku kat korg, mgkin dlm kehidupan sehari-hari, cthnyer la...

    Bukan ape, sekali sekala, boleh dijadikan motivasi diri, mgkin secara tak langsung, tp satu masa mesti akan berkait dgn persekitaran seharian anda, percaya la...

    Untuk tagline aku, so far aku suka dan itu mgkin cara aku....hehehe, cuma....
    persoalannya, manusia ada ke sitoplasma?? Wowowowo...ini kucing kuyup maaaa.....hiks~

    ~: sitoplasmaku sudah tepu :~

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.