Rss Feed
  1. Bangkai...

    Friday, December 11, 2009


    bangkai busuk bernyawa.....sakit pedih ulu hati

    Bangkai??? biasanye binatang yg dh mati, ditinggalkan cam tue jer.... itulah bangkai, kan... Apee pulak dalam konteks manusia, wujud kah perumpamaan bangkai, selari dengan kejadian kita??? Tak kann.....

    Ermmmm...

    Aku pelik dengan keputusan akhir student2 grafik, aku juga adalah student tahun akhir grafik di salah satu universiti "itu"...Kenapa teruk....alasan sebab tak belajar betul2, mmg dh jadi jawapan rasmi lumrah belajar, tp kali nie isu nyer agak mengelirukan, mgkin dengan sistem pemarkahan, atau cara pembahagian markah, atau ada faktor2 laen...mgkin..

    aku dan beberapa org lagi, rasanya kemungkinan melebihi separuh kelas, pun merasakan cam tue... Ape yg peliknyer, content???Performence?? What the hell semua tue....keliru dibuatnyer....sb kebanyakkan yg berikan komitmen, macam tidak diendahkan, tak berbaloi, dengan kata laen useless....

    Gilerr....

    jujur aku katakan, sistem baru kononnyer yg nk disampaikan oleh "...." memakan kami....kenapa tidak dibiarkan sistem yg lepas2, atau at least bagitau la kitorng dr sem 4, so...flow nyer nanti kitorg npk cam ner sistem baru nie.... Semua kena wat ker, advertising, illustration, corporate identity and multimedia......perlu ker merangkum semua skali, mmg la dalam objektif mem'produce" student yg tau serba serbi, so final pun kena letakkan serba serbi, cam tue??

    Nonsense la..... aku sendiri pun agak tak puas hati.... dan aku
    bukanlah meletakkan diri dalam kelompok elite dalam multimedia, tp sekurang-kurangnyer, hasilnyer nanti mgkin aku akan bg yg lebih baik dr ape yg aku wat pd Major lepas.....kalu mmg aku memfokuskan pd satu jer......multimedia, sama cam masa part 5....


    hilang taringnyer jika dikongkong...


    Sudah pun ditnya (thanks Rafiq) dlm meeting akhir, postmortem la konsepnyer, conducted by all of lecturer kitorng pasal isu nie...., tp jawapan nyer cam tak relevan la dgn perkembangan dan logik semasa... Kenapa seolah mahu "memperjudikan" masa depan kitorng, dengan sistem ini, dan hasilnyer, ramai yg kecewa ngan result masing2....itu boleh dianggap main-main kah??? seperti melakukan percubaan atas tikus putih, dan diletakkan dalam medan perang yg dasyat.... Ape pun, terima kasih atas ilmu yg dicurahkan, tak dapat dinafikan itu semua, aku pun bukannnyer jenis yg tak berterima kasih, malah aku masih lagi releks dengan result yg aku dpt...terima kasih byk.... Kepada yg dapat Anugerah Dekan, tahniah.....anda antara survivor tikus putih tahun akhir, yg berjaya menempah tiket lumayan.....hahahahaha..


    lubuk emptiness.....sandiwara Major

    Tetapi yg kurang berjaya, sabar jer la atas keputusan akhir nie.... usaha korg smua, walaupun komitmen dan keringat korg semua dilabelkan dalam lingkungan B- kebawah, untuk subjek yg impak 6 kredit hour, mmg menarik pointer ke tahap yg mengecewakan, sabar jer la... Ape pun kita bukan nyer bangkai experimen "mereka", bawa jer nanti hasil kerja korg sebagai portfolio masa interview kerja, kerana aku tetap rasakan work2 korg adalah hebat.....insyaallah

    ~: moody mode :~

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.