Rss Feed
  1. Kita Sudah Menang!!!!

    Sunday, March 21, 2010



    Segalanya sudah berakhir dgn senyuman, penat lelah peserta sudah terjawab dgn keputusan Dikir Barat IPT sebentar td....


    Aku menghadiri event di UiTm, bermula pada Sabtu mlm, untuk pertandingan Nasyid IPT, mmg tak sempat tgk persembahan peserta, sb ptg tu aku luangankan masa bersama kengkawan lama, tinie, arip, dan ropli....kat putrajaya, tgk Hot Baloon...( citer Hot Baloon nt aku kuar kan entry laen yer..)


    Mlm tu, tgk lak AF8, konsert pertama, abis kul 10.30mlm, hajatnyer malas dh nk gi tgk Nasyid, sb sah2 semua peserta dh habis wat persembahan...ermmm konfirm betul.. Tp atas rasa nk tau keputusan jer, sb Dewan Sri Budiman tu bkn nyer jauh dr umah aku...


    Ermm..stage mlm nasyid, gempak gak la, tp sayang aku tak dpt upload gambar, giler penat dorg setting tuk dikir barat dlm satu mlm jer.....pergh, cara laa....


    Juri2 pun tak kurang hebatnya, salah satu dr kumpulan Mestica, yg jugak merupakan bekas budak kolej Perindu UiTM...

    << pakcik ni yg aku maksudkan

    Keputusan Nasyid:

    Lagu Terbaik
    disandang dr Universiti Sains Islam Malaysia
    Persembahan terbaik disandang UiTM Malaysia


    Tempat Ketiga : Universiti Pertahanan Nasional Malaysia ( time nie aku kurang jelas sape menang, sound ngah gema...


    Tempat Kedua : Kumpulan Sekilas, UiTM Malaysia (Tuan Rumah)

    Johan : Kumpulan Interaksi, Universiti Sains Islam Malaysia


    gambar?? tak de...sb aku pegi secara rushing, so kamera tak bawak...kamera henset ader ler, tp tak clear, malas la nk upload..


    Ok, stop citer pasal semalam. nasyid.....Ari ni punya citer, aku pegi tgk Dikir Barat, ajak Ropli dan beberapa org lagi, tp dorg last2 minit ubah plan, sb nk gi ukur ape mende ntah....budak2 FSPU punya keje, ntah2 tido lagi...ptg lak, dorg tnya persembahan berbaki baper lgi, aku ckp 3 tp semua persembahan dr uitm dh perform pun, hahahaha...tak pe..

    Ermmmm.....seperti dijangka, kemenangan menjadi milik UiTM, tp jangkaan tu just sekadar top 3 jer, tak tahu lak dpt johan, ermmm..tahniah la.... Kawan2 aku ramai gak, dr grup Sri Arjuna katanya, bkn arjuna dr UM yer, jgn salah paham. tp Sri Arjuna UiTM Machang, sb aku terbaca dr fb dorg, ckp nk lawan kat DSB, ari nie...hahaha, pa per pun persembahan korg dh ok, cuma kalah menang adat la geng yer....

    Errmmmm.... event ni sebenarnya di'handle' oleh student2 Fakulti Muzik, dan Jawatankuasa kolej, tak la sepenuhnya student nyer organize, tp hanya baper kerat jer staff yg terlibat, yg aku tgk la..aku bg pihak kawan2 aku yg incas event, mohon maaf jika berlaku kesilapan, kelam kabut dan sebagainya, agak mmg kelam kabut npk td..budak2,...hoho..


    Peserta2 lak, tak kurang hebat nyer, tp yg kelakarnyer, pesembahan dr Sekolah Alam Shah, satu2 nya peserta dlm tiket jemputan,. yg kelakar nyer bkn la sb dorg nie budak2, nk lawan ngan group org dewasa, itu harus dipuji sbg satu usaha gigih, tak patah semangat sb mmg dh tau nk lawan ngan org yg lagi tua dan berpengalaman.... Ehh, ape yg kelakarnyer, lum cerita lagi....ishh


    Ok, time kelakarnyer, ada org tu (awok-awok), dia nyer tengkolok dh turun kemata, kah kah kah.....nasib baek sangkut kat hidung jer, klu tak jd scaft cam pengakap..hahaha, tak pe la, budak2 kan........syabas la yer dik oii.....


    agak sepanjang persembahan gak la, budak tu berhempas pulas mempertahankan tengkolok nya supaya tak jatuh..syabas


    Ermmm... sepanjang persembahan, aku lepak dkat group urusetia yg incas sound system dan props majlis, ape org panggil tu...ntah la..... kebetulan kawan aku mmg kepala yg menggerakkan arahan, lighting, volume ngan perjalanan sepanjang event tue, huru hara dia dok ckp kat walkie talkie sebelah aku, pastu aku lak dok join sekaki dok "potpet-potpoet" krew...hahahaha, tp ape pun tahniah la bro, event tu berjaya pun ditamatkan....

    Ermmm....sesi keputusan, nie yg suspen nie, aku dlm kepala otak cam dh dpt agak sape yg menang, sb dikir barat nie, kita jgn tgk kat persembahan awok-awok jer, tp yg penting mesej dan penyampaian tu, tukang karut la part yg paling penting selain tok juara...

    Sebelum kputusan diumum, mengikut persembahan dan sumber2 yg secara tak langsung, ngeh..ngeh..., aku dpt simpulkan secara kasar, mgkin 3 kumpulan dari UM, UiTM dan mgkin dr luar/veteran nt ada tempat...huhuhu.... ermmm....dan seperti aku jangkakan la, tuan umah menang, apalagi.. aku terus ke depan, nk stand by amik gambar, maklum la guna camera compact jer, mana leh zoom sebest DSLR kan...hehe Apepun, tahniah kat semua peserta,


    Johan dr UiTM Shah Alam,


    Naib Johan UM,


    dan ketiga Kumpulan Veteran bernama Akasia..

    Tukang Karut Terbaik lak, of course, Ise, mmg power karut dia, walaupun lakonan 'bapok' dia awal2 pertandingan tu agak kelakar...haha. tak lupa gak kat adik angkat aku, si Faizul, yg menang Tok Juara Terbaik, suara mmg sedap la dik, salut....
    .
    .
    .
    .

    Tukang Karut yg mmg Terbaeekkkkkk la....Ise dr UiTM Shah Alam


    Tok Juara@Jogho terbaek dr UM
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    nie si Tok Juara Te
    rbaik ari nie, Zul si adik angkat aku..... bdk kemamang, satu jam dr umah aku jaraknyer... katanya tak percaya ngan keputusan, terkesima la tu......terima jer la pakcik oiiii.....anda sudah menang pownn...haddooiiii,

    lgpun korg dh berlatih dan mmg kuat berlatih....so u deserved la guys tuk dpt tempat, tak caya?? tgk persiapan dorg ni..>> klik sini <<
    boleh lak tak percaya, a'ah aku pun kengkadang cam tu gak......terkezutt org kata


    ~: Hari yg gelap, kini sudah terang :~

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.