Rss Feed
  1. Kucing berBIcara Nurani

    Thursday, March 4, 2010

    sesuatu yg indah, sebenarnya suatu ujian yg mgkin akan datang dan pergi...... aku percaya, kekuatan rohani adalah perisai bg menjawab segala persoalan ini.....

    Of course, there are nobodies perfect. Sebelum aku mengatakan kata-kata yang tidak baik, kadang2 terfikir tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali. Lagi lah pula, sebelum aku menunjukkan jari dan menyalahkan seseorang, mgkin terfikir bahawa tidak ada seorang pun yang terlepas dari dosa.
    Itulah lumrah alam, undang-undang yg perlu diakur.



    Aku kuat berpegang pada kata-kata ini:

    .................................................................................................................
    " Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji.""
    ..................................................................................................................

    So, kewarasan berfikir adalah penting, walaupun kadang2 tewas dgn emosi. Aku mgkin berada dalam situasi yg berbeza bila meletakkan diri dalam permasalahan, mengikut apa saja kehendak hati, sehingga melalaikan persekitaran yg sememangnya hakiki dgn diri.

    Bercerita tentang janji??....bersapa dgn harga diri?? Aku tidak meletakkan janji pun, jika seseorang sememangnya sudah berada melebihi tahap kepercayaan, so...semacam kadang2 tidak perlu untuk aku mengucapkan maaf, jika sudah lama mempercayai. Kadang2 tidak perlu mengotakan janji, jika sudah lama menganggap itu adalah diriku sendiri. Orang kata, di tengah-tengah kesenangan, jangan membuat janji kepada seseorang. Ditengah-tengah kemarahan, jangan menjawab surat seseorang.

    Tapi, aku tetap berpegang dgn cara aku, jika sudah berjanji sampai mati, mgkin ada tanggungjawab yg perlu diberi, walaupun sekadar tegur sapa, puji memuji, atau mengambil tahu perkembangan, itu sudah cukup daripada tidak langsung.


    Apa pun, aku lebih cepat menyerap permasalahan, dgn melunaskan pada perbualan, menyampaikan pada persoalan, dan memuhasabah pada keEsaan.... Cuma ditengah-tengahnya, datangnya bimbingan yg perlu dikongsi.

    kurang dari 5 minit post kat status, ramai gak yg concern dgn aku, thanks...

    Ermmmm.... Apa pun, semua org tidak boleh mencipta pengalaman, tapi pengalaman ialah satu perkara yg harus dihadapi..

    ~: kucing itu kuyup :~


  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.