Rss Feed
  1. Kisahnya bernama "Chap Goh Meh"

    Wednesday, March 3, 2010

    Chap Goh Meh, perayaan org cina....disambut oleh bangsa cina.....ehhh jap, nape ayat aku cam fakta lak nie...!!!


    tgk!!! peta minda nie langsung aku tak paham motif nya, nape aku wat.... tu la, sb kuarkan ayat2 fakta td, habis gambar pun cam tak de motif....morrrtifffff!!!
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Okeyh..soriii.... tu bkn style blog aku nk kuarkan fakta, hahahaha...
    Ermmm.....let be serius....

    Ari tu, kat i City Shah Alam, seksyen 7, dpn sajer ngan blok umah aku..... ada event Chap Goh Meh nie...so, aku pun pegi jer la, ajak si mamat ropli skali, cam biasa.....

    org ramai, berpusu-pusu
    .
    .
    .

    Konsert mmg ada, tp semua nyer persembahan dr budak2 sekolah, tarian naga bagai, yoyo, joget lambak, silap2 cam ada kelibat halimah jongang kot mlm tu....ntah la, tp enjoy gak.....grant jugak bdk2 skrg nie....diinvite tuk handle persembahan...MB Selangor pun dtg tu..

    konsep 1 mesia >> jln pun nk bertiga skrg... >>>>>>>>

    Yang datang bkn nyer org cina 100%, ye laa... konsep 1 mesia kan.... so india, omputih, serani, dayak, arab, (cam konfirm jer ckp...ish) dan juga melayu... semua ada... tp aku rasa, motif nyer bkn nk tgk konsert pun, sb kat atas bangunan tu ada gak gerai cam pasar mlm, standart la, klu ada perayaan, so dorg pun tak lepas peluang tuk berniaga.... (mula lagi ayat2 skema fakta...arghhh..damn)
    .
    ..
    ...
    ....
    ...
    ..
    .


    hujung sana tu la stage dorg joget-joget bagai...disebabkan terlalu ramai mlm tue, percentage nk duduk tu jgn harap laa..

    Lagipun kat atas sana yg menarik sebenarnya ialah, lampu2....dan bunga api.....time penutup event..."teknik muslihat dorg tuk tarik pengunjung semua tu.."

    Aku sempat gak bergambar kat atas sna, dgn berbekalkan "PA" tuk tangkap gambar aku...hahaha, tak la pro, tp boleh la dr tak de...kah..kah..kah...


    nie salah satu dr beratus riban pokok krismas "tipu" kat atas sna, kaler merah, hijau, putih, biru, kuning...semua ada...pilih jer nk bergambar, free of cas...

    muslihat dorg seterusnya ialah:


    nie lak difahamkan bekas ternakan Santa Claus yg murtad drpd jd driver dia, kena sumpah dan diawetkan..... kuda padi yg malang..


    ada lampu2 ala2 citer snow white...dgn tasik buatan, mmg meriah...


    pokok nie lak semua nyer tipu, bkn nyer guna baja untuk hidup, dan tak perlu siram...
    cuma aku rasa pokok nie sdg meng'anjeng' aku kadang2....



    penutup event, bunga api yg kuar dr tasik....


    menjolok bintang.....

    Ape pun, entry event nie penah dikeluarkan oleh "blogger baru" yg misinya nk jd blogger tegar.....>> klik sini <<... ermmm, ok lah, sama2 kita perbanyakkan bahan untuk dibaca kat alam maya nie.....apa pun, pakdeen ngan ropli, selamat dtg ker dunia blogger.... "Ahlan Wasahlan wa marhaban bikum" (bermaksud selamat datang dan sejahtera ke atas kalian)...


    Uik???mana dtg hantu ntah...... (konfirm silap upload)

    ~ : okeyh laa..... heppy chap goh meh dan selamat bekerja :~

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.