Rss Feed
  1. Sekali lagi aku melihat kematian....

    Monday, April 19, 2010

    Kejadian ni bertarikh pagi tadi....19 April 2010....time aku nk ke tempat kerja... tp tempat eksiden dkt jer ngan umah aku.....tak sampai pun 200 meter....kat seksyen 7, dkt Restoran Khalifah..


    orang ramai di tempat kejadian

    Mangsa dipercayai terbabas, selepas terlanggar ngan motor.....ape pun trus terlanggar pagar penghadang tali air....trus jatuh terjunam ke bawah...

    Time aku sampai tu, org dh ramai...tp masih lgi npk kesan buih keluar dr air, bermakna masih agak baru jugak la, sebab air belum lagi memenuhi kete tu...

    Ada 2 3 org hero jugak time tu, salah sorg nyer abg askar/palapes...yg terjun ke bawah, try nk selamatkan mangsa...Tp tak dpt kuarkan...


    Masya Allah...rupanya terbalik, patut la susah nk kluarkan mangsa, mgkin pintu sudah tersepit ke bawah...


    Ni selepas di tarik ke atas...atas pertolongan org ramai dan bomba...

    Bomba agak lambat jugak nk sampai, lbih kurang dkt setengah jam dowh, tp aku bkn nk salahkan bomba dan sebagainya, sb keadaan pun mmg sesak di situ....

    aku cukup kesian bila mangsa yg berada di bawah terpaksa bertarung nyawa untuk hidup.... sb hero2 dh cuba selamatkan, tp mmg lah susah nk gunakan kudrat manusia untuk mengangkat kereta, lbih2 lgi dlm air cam nie....



    org mmg ramai....


    itulah motor yg terbalik, tp penungga mmg selamat...

    Hampir 45 minit.......mangsa dikeluarkan...




    Mangsa pertama...pompuan




    Mangsa kedua, pompuan jugak....agak berumur...

    Kelihatan seperti pasangan anak beranak, secara kasar aku simpulkan seperti mak ngan anak...
    Sedih gak tgk keadaan mangsa, lama gak bertarung nyawa didalam air.... sehingga hilang nyawa..


    Ni secara kasar aku anggarkan cam ner kete tu jatuh... (kredit to Rofli...gambar ni aku amik dr blog nyer)

    Ermmm... ape pun, tak berani aku nk cerita panjang, dan aku sememangnya tak suka dan takut nk kenangkan peristiwa yg melibatkan kematian nie... Tp itulah, dlm masa sekarang, terlalu byk berita kematian yg aku dgr, termasuk aku lihat sendiri..... Astaghfirullah al-azim...

    ~: Muhasabah diri sejenak :~
    |


  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.