Rss Feed


  1. Terbelek-belek Metro ari nie, aku terjumpa kes eksiden smlm....entry sebelumnya, yg aku tgk kat area umah...dh masuk paper pun..owhhh, mmg cam tu la citer nyer...

    Dua lemas dalam kereta

    Oleh Abdullah Wahab
    abwahab@hmetro.com.my
    2010/04/20
    E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

    SHAH ALAM: Menyayat hati apabila dua beranak mati lemas selepas kenderaan yang mereka naiki dipercayai bergesel dengan motosikal sebelum terbabas dan terjunam ke dalam longkang besar di simpang tiga, Jalan Plumbum 7/100, Persiaran Permai, Seksyen 7, di sini, pagi semalam.


    Dalam kejadian jam 10.30 pagi, pemandu kenderaan, P Kanagapusanam, 34, dan ibunya, M Kamalam, 56, mati lemas selepas gagal keluar dari kereta Proton Wira yang mereka naiki.

    Difahamkan, orang ramai cuba membantu mengeluarkan mangsa daripada terperangkap dalam longkang besar sedalam tiga meter yang dipenuhi air, namun tidak berjaya.


    Manakala penunggang motosikal Yamaha Lagenda 110 yang belum diketahui identiti berusia lingkungan 20-an cedera parah selepas merempuh pagar penghadang longkang terbabit.


    Timbalan Ketua Polis Daerah Shah Alam, Superintendan M Chandrasehkaran, berkata kedua-dua kenderaan terbabit menghala ke pusat bandar dari arah bandar pintar dan berteknologi tinggi, I-City, di sini.


    “Sebaik tiba di lokasi kejadian, kira-kira 100 meter dari pintu masuk Universiti Teknologi Mara (UiTM) kedua-dua kenderaan ini dipercayai dipandu laju bergesel sebelum pemandunya hilang kawalan dan terbabas ke kiri jalan.


    “Impak daripada itu, kenderaan terbabit terjunam ke dalam longkang besar sebelum tenggelam manakala penunggang motosikal tercampak ke bahu jalan,” katanya.


    Chandrasehkaran berkata, orang ramai yang berada di sekitar kawasan itu cuba menyelamatkan mangsa, namun gagal kerana kedua-dua mangsa di dalam kereta itu tersepit di tempat duduk.


    “Mangsa dikeluarkan anggota Bomba dan Penyelamat kira-kira jam 11 pagi dan kedua-dua mereka meninggal dunia dipercayai lemas.


    “Semua mangsa termasuk penunggang motosikal itu dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang,” katanya.

    Kesian kan, tp nk wat cam ner....dh takdir. Takziah la kat keluarga mendiang, ape pun pengajaran yg aku dpt, mgkin kena belajar berenang kot lps nie... Penting kot, sb untuk diri sendiri tak yah citer la, tp kadang2 untuk selamatkan mangsa dlm kes2 cam nie,... smlm pun aku hanya dok tgk jer, sb mmg aku tak reti berenang... :'(

    ~: mode ngeri lagi :~

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.