Rss Feed
  1. 01 dari 02 Panggilan...over!!!

    Monday, May 9, 2011


    Check in..
    Huhuhu, bkn satu perkara baru bg pengguna smart phone kan... Tujuan nya bleh dikatakan nk bg tahu kat mana lokasi kita, so mana la tahu ada member2 berdekatan leh turun lepak sama...

    Semalam aku berdiskusi ngan sorg kawan. Katanya mengikut sumber2 dr polis dan yg incas keselamatan, kadar kes pecah rumah meningkat dan salah satunya berpunca setelah kita check in di suatu kawasan. Suspek mgkin antara org yg kita kenali, so bila melihat lokasi kita berjauhan dgn kediaman, logiknya itu adalah peluang keemasan tuk dorg.



    Lepas member aku ckp, dia seorg lawyer yer, dan sumber2 tu mmg kes yg pernah dia handle, rasanyer ada logik dan rasionalnya, kan. So, kepada sesiapa yg suka check in lokasi anda, (ni aku berpesan kepada diri sndri gak), pastikan kediaman kita dlm keadaan yg 'yakin'. Aku bukan nk takut2kan sesiapa pun, cuma relevannya ada baik kita berjaga2 dr awal, kan.

    ~: nasib baiklah aku tinggal di rumah sewa yg penghuninya 4 org... :~ leh check in dgn muka tersenyum...hiks~~


    takkan nk berjaga di rumah jer... boring ler

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.