Rss Feed
  1. Korporatto Ngiaww Ngiaww

    Wednesday, May 11, 2011


    Sekali tgk, ni nak gi interview ker nak interview org?? Sekali sekala cam bapak org pun ada. Tenang-tenang, aku tak kata org lain pun....

    Salam,
    Dah lama aku tak mengorporate kan diri (mula dah menjahanamkan bahasa...). Sejak zaman sekolah dan zaman diploma je la kot aku pakai pakaian cam ni. Tu pun tuk acara formal, jadi MC dan kursus, tak lupa juga kursus BTN yg dah dua kali aku attend..hikhik.

    Ni sebenarnya persiapan aku tuk interview kerajaan 13 mei nt. Meng'bizi'kan diri mencari baju kemeja lengan pjg, seluar slack, tie dan tali pinggang. Blazer nasib baik zaman jd mpp kat Melaka masih padan ngan saiz aku... ngam ngam. Cuma kemeja tu, agak kecik kot... mmg fit kalau berdiri, tapi sah2 terburai kalau duduk. Belum lagi berlari.. (takde nyer sampai berlari tuk interview ni, bkn nyer aku nk apply tuk badan beruniform gomen..)


    Kasut time konvo dulu masih elok... nasib baik. Mana tak nyer pakai tuk konvo jer, dan tak de event corporate kena attend wat masa ni. Apapun, dress up tuk interview nt lbh kurang cam tu kot, tolak cermin mata hitam tu yg mmg saje je ngengada,.. blazer pun rasanya tak perlu la kot, kang apa lak kata interviewer... "dik, kami tak mencari talent tuk citer men in black yer"... tergolek nanges kang, tergores telinga.


    tak de kena mengena gambar ni...

    Notes perlembagaan dah baca sikit2, tp mengantuk nyer MasyaAllah.. nape la aku susah nk paham ayat2 karangan ni. Falsafah itu ini... haishhh. Tapi anggap tu cam cabaran... org tua-tua kata, "kalau takut dilambung ombak, jgn berumah ditepi pantai".... (ehh, cam tak kena je pepatah..tukar!! tukar!!)... "masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu 'menglembu'... (baru betul). Dah mmg tu keperluan yg ditetapkan, so ikut je la flow nye. (tetiba aku berwatak baik kali ni..hehe)


    tgk tv lg bagus...

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.