Rss Feed
  1. Ohh PPPT

    Monday, May 9, 2011



    Hurmmmm,
    dah hampir 3 minggu lepas, surat dari SPP (Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran) sampai kat umah aku.. (eh umah sewa aku :p ) kat seksyen 7 shah alam ni. Surat yg men'jemput' (wahh, mcm nk kena gi dinner makan beradab jer, poyo) aku untuk sesi temuduga pada 13hb mei 2011 (Jumaat ni).

    Salam,
    Cerita ni adalah kisah benar, dan tidak direka. hahaha.... Aku mendapat surat panggilan temuduga dr SPP untuk
    Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi (PPPT DH41). Ermmm, research punya research.... rupanya jawatan ini bersamaan dgn Pensyarah. Dan kalau lepas temuduga, kiranya akan mengajar di Politeknik atau kolej-kolej komuniti la, (sori la kucing kuyup kalau terasa nk ngajar kat universiti oii, lum leh ajar lagi, sb kena ada master dlu, tapi mende tu leh sambung belajar kemudian... positif..positif).

    Ermmm, so rabu ni rasanya aku nak amik cuti khamis jumaat, tuk urusan temuduga ni. Nak cakap apa ntah kat bos, tp ingt nk terus terang je, amik AL tuk urusan temuduga kerajaan. Dorg nk lepas ke tak, mmg aku akan melepaskan diri gak.. hahaha (setan nyer kucing, ko mmg loveee curik tulang kan :p).



    Owhh, byk sungguh nk kena wat persiapan. Baju kemeja warna biru muda, kalau ikutkan research yg aku dah wat dr feedback mereka2 yg penah pegi interview la... tp lum ada, kena carik dulu. Maklumlah aku seharian ke ofis mmg t-shirt round neck jer, advertising mmg cam tu... haha. Selipar pun lepas maa.... Tu yg interview ni terkial2 nk wat persiapan balik, dan lamanya tak pakai seluar slack...waaaaaaa rindu (sambil kedua tangan menghala ke dada dan mata pandang atas, plastikkk...).

    Lagi lah mengikut research, kena study sikit2 Perlembagaan, Falsafah Pendidikan dan Cabaran 2020. (arghh, perlu ke subjek SPTM aku berulang lagi..wuwuwu) takpe, study tetap study, yakin boleh!!! Pengajian Am time STPM dulu pun aku kredit dgn jayanya apa, walaupun kimia, fizik and math hancorrrrrr, hahaha.

    Ermm, so...so... Solley Solleyyy
    So apa lagi... Gi lah wat preparation nyer Kucing oii!!!

    ~: ok, baik lah, smlm dh prepared sijil2 tuk disalin (nape skema 'disalin' ni, ckp photostat cukup lerr).



    ape pun tak bolehhh.... tido lg baekk...

  2. 0 kucing kering mengiau:

    Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

mytafastudio. Powered by Blogger.